I know that when you look at me

我知道當你凝視著我
There's so much that you just don't see

你仍有許多看不到的地方
But if you would only take the time

但如果你耐心仔細端詳
I know in my heart you'd find

我深信你終究會明瞭
Oh, a girl who's scared sometimes

喔!一個有時會感到驚恐的女孩
Who isn't always strong

她並非如你想像的那麼堅強
Can't you see the hurt in me

你難道看不出我心中的傷?
I feel so all alone

我感到如此寂寞


CHORUS 

 

I wanna run to you

我想奔向你

I wanna run to you

我想奔向你
Won't ya hold me in your arms and keep me safe from harm

願你緊擁我入懷,不讓我受傷害
I wanna run to you

我想要奔向你
But if I come to you

但若我到你身旁
Tell me will you stay

告訴我你會留下來嗎?
Or will you run away

或是你會離開?
Each day, each day I play the role

每一天,每一天我扮演的角色

Of someone always in control

每一天,我扮演著一切都在我控制之下的角色
But at night I come home and turn the key

但當夜來臨,我回到家,打開門鎖
There's nobody there, no one cares for me

家裏空無一人,沒人關心我
Oh whoa what's the sense of trying hard to find your dreams

喔!努力嘗試尋找夢想有何意義?
Without someone to share them with

如果沒人和你一起分享
Tell me what does it mean

告訴我到底有何意義?



CHORUS



Run away, no

逃開,不!
I need you here I need you here to wipe away my tears

我需要你留下來!拭乾我的淚水
To kiss away my fears

親吻我,讓我忘卻恐懼
No if you only knew how much I wanna run to you

真希望你能明瞭我有多麼地想奔向你!
Ya know I wanna run to you

你知道我想奔向你



惠妮休斯頓是我求學時最常聽、最愛的女唱手,帶入這首歌的意境,常常在求學時會多愁善感,分享這項歌詞

arrow
arrow
    全站熱搜

    丁丁 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()